טיפול בצמחים חולים

טיפול בצמח חולה

בעבור המון אנשים גידול צמחים בבית או במרפסת זהו עולם ומלואו עבורם אשר ממלא אותם בהמון אנרגיה ומשפר את כל היום. מעבר לכך שצמחים הם יפים ומוסיפים המון חן לחללים שונים וגינות, הם מאוד בריאים לסביבה כולה ומאוד חיוניים.
צמחים ופרחים מעניקים לנו חמצן נקי, מטהרים אוויר, מעניקים לחות וסופחים המון רעלנים מן האוויר אותו אנו נושמים, הם למעשה מנקים עבורנו את האוויר.

גידול צמחים בגינה או אצלכם במרפסת ואפילו בתוך הבית היא דרך נהדרת להכיר את הטבע לעומק יותר ולהנות מיתרונות רבים של כל צמח וצמח. ישנם המון סוגים של צמחים ופרחים אשר קיימים בגדלים שונים, צבעים, עם פריחות וללא פריחות,
רב שנתיים ועונתיים והמגוון הוא פשוט מטורף של כל היופי הזה, יחד עם זאת כל מי שעוסק בגידול צמחים או חובב גידול מכיר גם את האתגרים ופגש לא מעט פעמים צמחים חולים או כאלה שחלו.

צמחים רבים עלולים לחלות במחלות שונות, חלקן יזיקו לצמח באופן חלקי וקל, וחלקן עלולים ליצור נזק רב עד כידי שהצמח אינו שורד, לכן ישנו צורך בלהתאים טיפול בצמחים חולים בהתאם למחלה של הצמח החולה.
אנו בחנות פרחים תמר צברנו המון ניסיון בתחום הצמחים והפרחים, וכיום אנו יודעים לתת פתרונות למגוון בעיות.

איך להתמודד ולטפל בצמח חולה?

צמחים אינם שונים מבני אדם וגם הם זקוקים לטיפול מתאים בהתאם לחלק החולה. טיפול בצמחים חולים דורש ידע וכלים מתאימים בעזרתם ניתן לרפא את הצמחים, כמו למשל:

  • זיהוי של המחלה – חשוב לזהות את סוג המחלה או המזיק. תסמינים כמו כתמים, נקודות לבנות, או עלים נשרים יכולים לעזור בזיהוי המחלה.
  • הסרת מזיקים – אם וכבר הבחנתם במזיקים המתיישבים על העלים של הצמח, יש להסיר אותם בעדינות בלי לפגוע בצמח.
  • סניטציה– הסרת עלים וקטעי גבעולים פגועים וסימון ותיחום הצמח הפגוע על ידי כלים מתאימים באופן עדין וזהיר על מנת שלא לפגוע בשאר המקומות של הצמח.
  • שימוש בתכשירים– כיום ישנם תכשירים טבעיים וכימיים שיכולים לעזור לטפל בצמחים חולים. תכשירים כימיים לרוב רק אנשים מורשים יוכלו לעשות בהם שימוש בהתאם לתכשיר וישנם תכשירים אשר נמכרים בחנויות רבות ומשתלות.
    ניתן להתחיל במי סבון.
  • מניעה– חשוב לרכוש את הצמחים שלכם ממקורות מורשים ומקצועיים אשר מטפלים בצמחים באופן ראוי ומקצועי.
  • טיפול בשורשי הצמח– אם הצמח חולה מאוד, ייתכן שיהיה צורך להוציא אותו מהעציץ ולבדוק את השורשים שלו.

מחלות נפוצות אצל צמחים

  • קרדית/אקרית הקורים (Spider Mites): מזיקים זעירים שמתרבים במהירות בעלים, מופיעים בעיקר בתנאים של יובש וטמפרטורה גבוהה.
  • חלפת– בתחילת המחלה תוכלו לראות נקודות שחורות מופיעות על החלקים התחתונים של העלים, ולאורך הזמן הנקודות האלו יגדלו ויתפשטו.
  • כנימה קמחית (Mealybug): מזיקים שמופיעים ככתמים לבנים על העלים ויכולים לגרום לנזק רב.
  • ריקבון הגבעול והשורש– המחלה נגרמת עקב ריבוי מים ומחסור בניקוז טוב.
  • טחב אבקתי (Powdery Mildew): מחלה פטרייתית שמופיעה כתפטיר קמחי על העלים.

טיפול בצמח חולה

טיפול קבוע של מצחים ימנע מהם להיות חולים

לפני שאתם מחליטים לשתול ולהכניס צמחים חדשים, וודו שהשטח נקי והאדמה המיועדת מתאימה ונקייה ממזיקים. הקפידו על ניקוז טוב על מנת למנוע ריקבון ותדאגו שהאדמה תהייה אוורירית גם בתוך העציצים ואדניות. תשמרו על הצמחים שלהם תחת תאורה מתאימה ותעניקו להם טיפול מתאים על ידי דישון קבוע והמתאים ובמידת הצורך השתמשו בריסוס של חומר למניעה נוספת. לשאלות נוספות והכוונה בכל נושא הטיפול בצמחים תשאלו את הצוות שלנו של פרחים תמר.

מוזמנים לקרוא עוד מהמדריכים שלנו על טיפול בצמחים:

תפריט נגישות

עגלת קניות