טיפים לעיצוב שולחן החג

סידור פרחים בצנצנת

תקופת החגים ממש בפתח מה שמבשר על לא מעט ארוחות חגיגיות עם משפחה וחברים.. אז אם הפעם הגיע תורכם לארח ודאי תרצו לקבל כמה טיפים שיעזור לכם לעצב את שולחן החג.

תחילה נאמר שאין כללים מוגדרים ועיצוב השולחן יכול להיות משימה פשוטה עבור כל אחד עם קצת דמיון ויצירתיות ולפי טעם אישי. ההמלצה העיקרית שלנו היא לא להעמיס, אלא לשמור על קווים רציפים ונקיים, ליצור תחושה של זרימה ואחידות וכמובן להשאיר מקום למה שבאמת חשוב – האוכל !

חשוב לבחור מפה יפה וחגיגית שתכסה את השולחן באופן אחיד עד הרצפה ותתאים לכלי האוכל שלנו. בדרך כלל מפה בגוון בהיר חלקה או מעוטרת תתאים יותר לאווירת החג ממפה כהה. אם בחרנו מפה חלקה כלי האוכל יכולים להיות מעוטרים ולהיפך, אם המפה מעוטרת נבחר כלי אוכל ללא עיטורים. כדאי להשתמש בבד סטאן או כל בד מיוחד אחר לקבלת מראה עשיר וחגיגי.

הקפידו לערוך לכל אורח את כל כלי האוכל הנדרשים לארוחה ולהניח אותם באופן זהה ומדויק על השולחן. לדוגמא, כוס ליין וכוס נוספת לשתייה קלה בגבהים שונים ומפית אישית לכל אחד ולא מעמד מפיות במרכז השולחן. כמובן שאם מתאפשר לכם מומלץ שכלי האוכל יהיו זהים ואחידים לכל הסועדים בשולחן.

סידורי פרחים על שולחן החג מוסיפים המון לתחושת האווירה החגיגית וליופי של השולחן, על כן מומלץ מאוד לא לוותר עליהם גם אם הם תופסים לנו קצת מקום על השולחן.

ההמלצה שלנו היא להניח סידורי פרחים במרווחים שווים לאורך השולחן במרכז ולצידם נרות טי לייטס צפים בכוסות קטנות. סידורי הפרחים צריכים להיות נמוכים על מנת שלא יפריעו לאורחים לראות אחד את השני. סידור פרחים נמוך, עגול או אובלי הכי יתאים לשולחן החג שלנו. בדרך כלל שימוש בפרחים בגוונים לבנים יעצימו תחושה של טוהר והתחדשות שמאוד מתאימה לאווירת החג, גם סידור מעניין בגוונים פסטליים ורכים יכול להיות בחירה מצוינת. מבחינת סוגי הפרחים, מומלץ לא לשלב הרבה סוגים אלא לבחור זן אחד או שניים לשמירת המראה הנקי והחגיגי – זר ורדים, קאלות או שושן צחור מסודרים בצפיפות יתנו תוצאה מרשימה מאוד.

בנוסף, אם אתם ממש רוצים להשקיע פזרו גם כמה סידורי פרחים או זרי פרחים גבוהים במקומות מרכזיים בבית, לדוגמא, ליד דלת הכניסה ובנישה מתאימה בסלון.

זהו, מקווים שעזרנו קצת.. חג שמח מחנות פרחים תמר

תפריט נגישות

עגלת קניות