טיפים לעיצוב הבית עם צמחים

קישוט הבית בצמחים הינה דרך נהדרת ליצירת אווירה חמה ונינוחה אשר תורמת לתחושת שלווה והרמוניה בבית. אין כמו לקום בבוקר ולראות צמח פורח במלוא הדרו בסלון או בחדר השינה שלנו. בנוסף לחגיגה בעיניים, ידוע כי לצמחים יש השפעה חיובית על הפחתת זיהום האוויר בבית וחלקם אף תורמים למניעת מחלות ושיפור המצב הבריאותי של אנשים הנמצאים בסביבתם.

כדאי לשלב מגוון של צמחים ועציצים בחדרים שונים בבית ולמקם אותם באזורים שיהיו אופטימאליים לפריחתם ולהתאים אותם כפריט עיצובי משלים לריהוט ולסגנון הבית. לצורך כך נבחר כלים מסוגים שונים שיתאימו באופן מושלם לכל צמח שנבחר.

כשאתם קונים צמחי בית חשבו מראש היכן אתם רוצים למקמם אותם בבית ושאלו את המוכר על תנאי הגידול הנחוצים להם. יש צמחים שצריכים הרבה אור, אותם נשים באזורים מוארים בבית שמקבלים הרבה שעות של שמש לאורך היום, ולאזורים חשוכים יותר נוכל לבחור צמחים מתאימים שזקוקים לפחות אור.

בשלב הבא, נבחר כלי במידה נכונה לצמח ונרפד את התחתית שלו באמצעות נייר צלופן, שקית, או נייר כסף על מנת שלא ייזלו מים על הרהיט שלנו (במידה ויש בכלי חור בתחתית).

ניתן למצוא מגוון כלים מחומרים שונים ובטקסטורות שונות לעומת זרי פרחים שדורשים אגרטלים, למשל כלי קרמיקה, כלים מפח, פלסטיק חרס וכו’ ולשתול בהם את הצמחים שקנינו.

לאחר ששתלנו את הצמחים ומיקמנו אותם בבית חשוב מאוד להיצמד להוראות ההשקיה המתאימות לכל צמח, טעות נפוצה היא להשקות יותר מדי או להשקות את כל הצמחים ביחד כאילו שלכולם נדרשת אותה כמות של מים. האדמה של הצמח צריכה להיות לחה ואוורירית אך לא מוצפת במים. צמח שמקבל יותר מדי מים נרקב ונחשף למחלות ומזיקים.

מצע השתילה של הצמח צריך להיות מאוורר ונקי, הימנעו משימוש באדמה של צמח ישן שמת. מומלץ להכניס את הצמח לכלי עם הפלסטיק שבו הוא מגיע מהמשתלה ואם זה לא מתאים להשתמש בתערובת שתילה חדשה ונקייה.

יש לנקות את הצמח מאבק ולגזום עלים יבשים מדי פעם. צמחים אוהבים לחות לכן מומלץ לרסס את העלים במים נקיים כל כמה ימים בעונת הקיץ. כמו כן, צמחים זקוקים לאוויר, הימנעו מלמקמם צמחים בחדרים ללא פתחי אוורור.

וטיפ אחרון! קנו צמחי בית מוכרים וחזקים שידוע שהם חיים טוב בבית ולא כל מיני צמחים נדירים שרוב הסיכויים שלא יחזיקו מעמד לאורך זמן.

המאמר באדיבות חנות פרחים תמר

תפריט נגישות

עגלת קניות