גידול סחלבים בבית

גידול סחלבים בבית

סחלבים הם פרחים ייחודיים ומאוד מרשימים אשר משדרים יוקרה יחד עם משהו מאוד מסתורי וקסום יחד. בהיסטוריה העתיקה סחלבים היו מופקים עבור משפחות האצולה ומשפחות עמידות מאוד בארמונות של מלכים וחצרות מלכותיים.

לסחלבים ישנם יותר מ-800 סוגים שונים של צמחים ויותר מ-25000 מינים אשר גדלים במקומות ספציפיים בעולם ובעיקר בטבע. לסחלב יש אומנם אופי מיוחד והוא זקוק לתנאי גידול מתאימים יחד עם זאת אכן הם ניתנים לגידול בסביבה ביתית, וכל אחד ואחת יכולים לגדל סחלבים בקלות.

 

מארז סחלב ויין - משלוחי פרחים בראשון לציון

 

 

מהם תנאי גידול סחלבים בבית?

גידול סחלבים בבית דורשים כמה תנאים על מנת שהם יצמחו לאורך תקופה ולא ינבלו או יתייבשו. הצוות של פרחים תמר הכין עבורכם כמה טיפים מאוד שימושיים לגידול סחלבים בבית.

  • את צמח הסחלב מומלץ לשתול בעציצים, מכלים או אדניות.
  • סחלב אינו אוהב שמש ישירה וגם אינו יחייה לאורך זמן בטמפרטורה נמוכה מאוד, לכן יש למקם אותם במקום מוצל אך מואר.
  • בטבע הסחלבים לא תמיד צומחים בתוך האדמה וניתן לראות אותם צומחים על סלעים, גזעים של עצים וניזונים מהגשמים ומהלחות, לכן מומלץ לרכוש מצעים ייעודיים לסחלבים אשר ניתן לרכוש אותם בכל משתלה.
  • צמחים של סחלב אינם אוהבים הרבה מים והם לגמרי יכולים להרוג את הצמח עקב ריקבון, לכן מומלץ לבדוק את המצע או האדמה שלהם לפני ההקשיה. במידה והמצע או האדמה מספיק רטובים, אין צורך בהשקיה.
  • פרט חשוב נוסף הוא שאתם חייבים לדאוג להוציא עודפי מים לאחר השקיה של הסחלב.
  • כדי לגדל סחלב בבית, יש לשמור על טמפרטורה של בין 18 ל-28 מעלות צלזיוס, בהתאם לסוג הסחלב. למשל, הסחלב דנדרוביום הוא עמיד לחום ואינו דורש הרבה לחות, בעוד הסחלב פנלופסיס הוא יותר רגיש לשינויי טמפרטורה ומעדיף אוויר לח
  • על מנת לתת חיים טובים יותר לצמח שלכם מומלץ שדשנו את הסחלב בדשנים מיוחדים למשפחת הסחלביים, שמעניקים לו את החומרי ההזנה הדרושים.

משלוח צמח סחלב

לסיכום

גידול סחלבים בבית זהו תחביב כיפי ומענה עם עושים את זה נכון. עם מעל 800 סוגים ולמעלה מ-25000 מינים בעולם, סחלבים יצרו תרבות עשירה בהיסטוריה של גידול וטיפוח פרחים. גידולם בבית מתאים לכל אחד ואחת, אך דורש תשומת לב לכמה פרמטרים. לשתול אותם בעציצים ולהציבם במקום מואר אך לא בשמש ישירה. הם אוהבים טמפרטורה בין 18 ל-28 מעלות צלזיוס, אך דורשים טיפוח נכון. יתרה מכך, תשתדלו להזין את הסחלב בדשנים מיוחדים למשפחת הסחלביים כדי לספק את החומרים עם ערכים תזונתיים הנדרשים לגידול צמח סחלב. לייעוץ והכוונה נוספים לגידול סחלבים בבית או נושאים נוספים, צוות פרחים תמר ישמחו לעמוד לשירותכם ולענות על כל שאלה שלכם.

מוזמנים גם להתרשם ממבחר ענק שלנו של סחלבים ועוד מגוון רחב של צמחים ועציצים איכותיים אצלנו באתר ותבצעו עוד היום הזמנה ומשלוח של פרחים במחיר משתלם במיוחד!

מוזמנים לקרוא עוד מהמדריכים שלנו על טיפול בצמחים:

תפריט נגישות

עגלת קניות