הכנת זר כלה קלאסי

במאמר זה נלמד איך להכין זר כלה קלאסי מסורתי, שזור מורדים אדומים.

זר כלה הוא לא רק זר אלא אביזר אופנה אישי ומיוחד ליום החתונה. כלות רבות בוחרות זר כלה המותאם לעיצוב שמלת הכלה.

אז כמובן שניתן להשתמש בורדים בכל צבע שתבחרו לצורך הכנת הזר, אנחנו בחרנו בורדים אדומים שזו הבחירה הקלאסית והפופולארית ביותר עבור זרי כלה.

ונתחיל בעבודה.. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לנקות את גבעולי הורדים שלנו מעלים וקוצים. ניתן לעשות זאת בעזרת מנקה ורדים מקצועי, סכין או אפילו בידיים אם הורדים לא מאוד קוצניים. בדרך כלל מורידים את כל העלים מהגבעולים כשמדובר בזר כלה אך אפשר גם להשאיר את העלים בחלקו העליון של הגבעול לקבל מראה טבעי יותר.

אחרי שניקינו את הורדים לוקחים ורד אחד ליד ומניחים מסביבו ורדים נוספים כך שנוצר מראה של כתר. התוצאה היא שיש לנו בשלב הזה ורד אחד מרכזי וחמישה ורדים שמקיפים אותו.

השלב הבא הוא להוסיף ורדים לזר. על מנת שהזר יצא עגול ויפה צריך לעבוד בצורה ספיראלית, כלומר, להניח את הורדים בצורה אלכסונית מסביב הכתר שעשינו. חשוב לשמור על סימטריה בכדי שהזר יהיה אחיד ויראה זהה מכל כיווניו. בעיקרון, צריך להחזיק את הפרחים חזק ביד אחת ולהוסיף פרחים ביד השנייה. אם צריך לתקן גובה או מיקום של פרחים משחררים קצת את האחיזה ומסדרים את הפרחים במקום הנכון.

ברגע שסיימנו להרכיב את זר הפרחים ווידאנו שהורדים מונחים בצורה סימטרית ושווה מכל הכיוונים, לוקחים סרט קשירה לפרחים או כל סרט קשירה אחר, מהדקים את הגבעולים חזק ביד אחת ומחילים ללפף את סרט הקשירה בצורה הדוקה ביד השנייה מלמעלה למטה (בערך 5 ס”מ) עד שהזר תפוס טוב וקושרים.

ניתן להוסיף עיטור של ענפי ירק כלשהם מסביב לורדים ולקשור שוב, או להשאיר את הזר על טהרת הורדים בלבד.

אחרי שהזר מהודק וקשור, ניקח סרט רחב מהודר (הסרט שיראה לעין) ונלפף שוב מלמעלה למטה עד לגובה הרצוי להחזקת הזר ביד בצורה נוחה ונחבר בעזרת סיכות אל הגבעולים.

זהו, כל שנותר הוא לקצר את הגבעולים כמעט עד לנקודת ההתחלה של הסרט המלופף ויש לנו זר כלה קלאסי ומקסים של ורדים אדומים.

המאמר באדיבות: חנות פרחים תמר

להתרשמות ובחירת זר כלה עבורכן בקרו בדף זרי כלה – פרחים תמר.

תפריט נגישות

עגלת קניות