איך מטפלים בסחלב? כל הדרכים לטיפול נכון בסחלבים

זרי כלה סחלבים

פרחי סחלב הם עולם שלם בעל מגוון עצום של פרחי סחלב שונים בסדרת האספרגאים במחלקת הצמחים החד פסיגיים, במערכת בעלי הפרחים צבעוניים ועם ריח יוצא דופן. זוהי אחת משתי המשפחות הגדולות ביותר מבין כל משפחות הצמחים בעלי פרחים, קיימים יותר מ-763 סוגים של סחלבים בעולם וכ-28,000 מינים לפחות שונים ומרהיבים אש גדלים בתנאים שונים בהתאם לאקלים הקיים באותו האזור.

פרחי סחלב נחשבים לפרחי נוי יוקרתיים, יקרי ערך ומפוארים אשר צומחים לרוב באזורים טרופיים, אך אפשר למצוא מגוון זנים מיוחדים הגדלים באזורים שונים נוספים ברחבי העולם ובטבע. גם בהיסטוריה הקדומה פרח סחלב נחשב כפרח יוקרתי ומרהיב ביופיו, היה ניתן למצוא אותו בבתי מלוכה ואצל אנשים בעלי מעמד מאוד גבוהה בלבד.

סחלב פנלופסיס ארגמן

 

איך סחלב מתרבה?

פרח סחלב מתרבה בעיקר על ידי זרעים אשר מגיעים בגודל קטן במיוחד ודומים בצורתם לאבק. קצב ההתפתחות של הזרעים היא איטית במיוחד ויכול להגיע גם לקצב התפתחות עד להגעה לשלב של צמח בוגר, של עשר שנים.

כל פרחי סחלבי הבר הם פרחים מוגנים הנחשבים כמין של פרחים בסכנת הכחדה או נמצאים תחת איום במקום גידול הטבעי שלהם. השימוש העיקרי בפרחי סחלב הוא כפרחי נוי.

איך משקים סחלב ואיך לטפל בו נכון?

כמה פעמים לאורך חייכם יצא לכם לגרום לסחלב שלכם לנבול או פשוט להרוג אותו במהרה? ומאז אתם בפחד תמידי מלקבל סחלב במתנה ולא תיגשו למשתלה הקרובה עליכם ולא תרכשו עציץ עם סחלב ובטח שגם לא תעניקו למישהו פרח של סחלב בגלל אותו הפחד. אך הפחד הזה הוא מיותר לגמרי ומאוד קל לגדל פרחי סחלב, כל מה שאתם צריכים זה לתת לו את מה שהוא צריך. תדמיינו אותו גדל בטבע ומה הוא מקבל מהטבע.

בין הטעויות הכי נפוצות אשר רוב מגדלי הסחלבים עושים, היא השקיית יתר של הפרח. פרחי סחלב אינם זקוקים להרבה מים בכלל ולא אוהבים הרבה מים. ריבוי מים גורם לשורשי הפרח להירקב, ואז כל הצמח נובל ומת. לכן כל מה שאתם צריכים לעשות כאשר אתם מגדלים פרחי סחלב, הם כמה שלבים פשוטים מאוד, והם:

  • פרחי סחלב אוהבים מאוד אור והרבה, יחד עם זאת הם אינם אובים שמש ישירה, לכן יש להציב אותו במקום שהוא מואר בצורה טובה ומרובה. כמו ליד חלון או בחדר מרכזי בבית שהוא לרוב החלל הכי מואר בבית. אל תשימו אותו במרפסות פתוחות בהן השמש מגיעה ישירות לצמחים.
  • טמפרטורה נכונה זה נכון לגבי כל הצמחים באשר הם. סחלבים אינם אוהבים מזגן באופן ישיר עליהם ואינם אוהבים רוח ישירה שהיא קרה במיוחד או מאוד חמה. נכון שברוב ימות השנה אנו מפעילים את המזגנים שלנו בבית או במשרד, לכן תשימו את הסחלב שלכם בפינה בה הרוח השירה של מזגן אינה מגיעה אליו.
  • אופן השקיה וכמות המים הנדרשת ביחס להרבה צמחים אחרים, לסחלב ישנה מערכת קצת שונה והוא דורש השקיה באופן קצת שונה משאר הצמחים. סחלבים אינם אוהבים הרבה מים וריבוי במים יכול להזיק לו ולהרוג אותו. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לקחת את העציץ ולשטוף אותו תחת זרם של מים נעימים ולא קרים. לאחר מכן לתת לעודפי המים לצאת לגמרי מהכד. במידה והמצע או האדמה של הסחלב רטובים או לחים, אין צורך בהוספת מים.
  • להוסיף דישון מתאים במיוחד לסחלבים ולהוריד עלים יבשים וצהובים במידת הצורך ובמידה וקיימים.

משמעויות של סחלבים לפי צבעם

  • סחלבים עם פרחים ורודים פירושם נשיות, אושר, שמחה
  • סגולים מסמלים הערכה וכבוד וניתנים למי שזוכים להערצה.
  • לסחלבים אדומים ישנן כמה משמעויות כמו כוח, אהבה, חוסר פחד, תשוקה ורומנטיקה.
  • סחלבים בצבע לבן, הרפתקה טובה, יופי, עדינות ורכות, שגשוג ותמימות. לכן משתמשים בהם באירועים כמו חתונות, טקסים שונים כמו טבילה, וקבלת פנים לתינוקות שזה עתה הגיעו לעולם החדש.
  • סחלבים כתומים מסמלים חברות, שמחה ומעניקים אותם למישהו קרוב עליכם כאשר הנכם רוצים לאחל לו הצלחה.
  • פרחי סחלבים ירוקים מסמלים בריאות איתנה, חיים ארוכים, טבע ומזל טוב.

סחלב פנלופסיס בכלי קרמיקה - חנות פרחים בראשון לציון

אז אם נסכם על טיפול בסחלבים

טיפול בסחלב דורש תשומת לב לצרכיו הספציפיים כדי להבטיח את יופיו לאורך זמן ואפילו פריחה מחודשת. כמו שציינו קודם, בראש ובראשונה השקיה נכונה היא קריטית עבור הצמח שלכם. סחלב דורש אופן השקיה קצת שונה משאר הפרחים, לאפשר לשורשיהם להתייבש בין השקיה כדי למנוע ריקבון של שורשים. אור בהיר ועקיף הוא אידיאלי ביותר, הימנעות מאור שמש ישיר שעלולה לחרוך את העלים העדינים. לחות מספקת היא חיונית, במיוחד באקלים יבש יותר. וכמובן לתת לו דישון באופן קבוע עם דשן מאוזן מסיס במים המתאים במיוחד עבור פרחי סחלב, כדי לגרום לצמיחה בריאה ופריחה יותר. על ידי הקפדה על הנחיות הטיפול הללו, חובבי סחלבים יכולים להבטיח שהצמחים האהובים שלהם יציגו את פריחתם המדהימה לאורך שנים רבות.

אצלנו בחנות פרחים תמר בראשון לציון תמצאו מבחר של סחלבים מהממים ועוד מבחר של צמחים ועציצים עם משלוחים והזמנות מהירות במחירים שאתם לא רוצים לפספס!

מוזמנים לקרוא עוד מהמדריכים שלנו על טיפול בצמחים:

תפריט נגישות

עגלת קניות